اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی
درباره وبلاگ


به وبلاگ نقد و اندیشه خوش آمدید
آخرین مطالب

 

 

محصولات طبیعی و گیاهان دارویی

اقلام ارگانیک غذایی 

عرقیات سنتی 

انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص)

انواع روغن های درمانی و خوراکی

انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها 

مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی )

و....

تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی 

طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور)                از محصولات ما دیدن بفرمایید

صفحه رسمی سفارش و خرید کالاها 

http://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1

صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش

@tebbezendezi 

 

من تمام شده ام بیا

علی اسدی سهند ابادی


 

ندبه ای دلتنگی عمرم را  اخر خوشی نیست . من تمام شده ام . نمی آیی...

چشمم به راه ،قلبم متحیر ،روحم پر اضطراب ، هیچ اقبالی را نمی بوسم . هیچ یاسی را خیره نمی شوم . دیگر به نرگس های باغ سلام نمی کنم .دیگر به هستی به مرگ  روی خوشی ندارم . سرگردان مانده ام ، نمی ایی؟

من که چو بید بر سر ایمان خویش می لرزم . من که از روی اوردن به وصالت محرومم دیگر چه خواهم گفت به درگاه عدل مهربانیت ...

ای چشمه در بستر ناب هستی از چه بر خویش سخت گرفته ای ؟ آیا گمان بر طلب این بشر های سردرگم داری ؟

یا اقبال راهت چنین رقم خورده است . من تمام شده ام بیا.

در این بنای متزلزل اعتقادهایمان کتیبه ای نیست که بتوان تاریخ انقلاب رنگینت را ساخت و جلوه داد هرچه کنی تو خود بر عهده گیر . که بوی رعفت امروزی از جهانیان  زدوده شده است.

برظهورت عاشقانه ، بر  حضورت مشتاقانه ،و بر جلوه نورت  کنجکاوانه سرمایه های  آماده خودمان را به عرصه رویش  می گذاریم .

و اکنون من نا امید  نیستم  که بوی  مدینه  می اید  این را از نم نم باران فهمیدم دلها بی تابند  و چشم ها گریان . که حکایت از جریانی دارد ...

ناگهان نوری از شرق خواهد تابید

خون خورشید

آتش در شفق خواهد زد

مردی از شرق برخواهد خاست

آسمان را ورق خواهد زد....

سال 92. 7.17 مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام مراغه

شاه داغیم، چال پاپاغیم، ائل دایاغیم، شانلی سهند´یم

باشی توفانلی سهند´یم

باشدا حئیدر بابا تک قارلا، قیروولا قاریشیبسان

سون ایپک تئللی بولودلارلا اوفوقده ساریشیبسان

ساواشارکن باریشیبسان

گؤیدن ایلهام آلالی سیرری سماواتا دییه رسه ن

هله آغ کورکو بورون، یازدا یاشیل دون دا گییه رسه ن

قورادان حالوا یییه رسه ن

دؤشلرینده سونالار سینه سی تک شوخ ممه لرده

نه سرین چئشمه لرین وار



ادامه مطلب ...

 

نئو فراماسونری در عرصه جنگ نرم

 

یکی از خصوصیات و ویژگی های تشکیلات فراماسونری ، نو به نو شدن در هر زمان و منحرف نمودن اذهان از سازمان اصلی با قرائت های مختلف و دگرگون از تاریخ و مفاهیم و شاخص های ماسون گری به شمار می آید. این ویژگی تقریبا از همان دوران نخست شکل گیری این تشکیلات مخوف صهیونی در عملکردها و تحرکات آن ، بارز و مشخص بود. مثلا درحالی که اساس تشکیلات فراماسونری از همان نخستین سالهای اولیه هزاره دوم میلادی و پس از اولین جنگ های صلیبی توسط فرقه موسوم به شوالیه های معبد شکل گرفت و به تدریج در سراسر اروپا گسترش پیدا کرد اما در تواریخ رسمی، تاریخ شکل گیری نخستین لژهای ماسونی را مربوط به قرن هجدهم و تشکیلات بنایان آزاد و اشخاصی مانند دزاگولیه دانستند.


 



ادامه مطلب ...


 
 
رابطه قرآن با فیزیک و ...
 

رابطه قرآن با فیزیک,علم فیزیک,فیزیک در قرآن,فیزیک چیست

 

به این موضوع واقفیم که هیچ کس قادر به رسیدن به تفسیر علمی کامل از قرآن نیست حتی یک آیه از آن . علم ما بسیار کمتر از فهم این آیات است . اما این یک تلاش ، با وجود محدودیت های علمی شخصی ما است . علیرغم این که علم ما محدود است ولی دیگرا که علم بیشتری دارند و تخصص بیشتری دارند می توانند تحقیق کنند تا رازهای بیشتری از قرآن را برای دیگران آشکار سازند . در این مختصر با نگاهی به بعضی از آیات قرآن به تفکر در مورد خالق و یکتایی اش از طریق اثبات بسیار عقلی و علمی دعوت می شویم .

 




ادامه مطلب ...
سه شنبه 28 بهمن 1391برچسب:فيس بوک چيست؟, :: 18:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی


فيس بوک چيست؟

 

نويسنده: متين منوريان

 

فيس بوک (Facebook) يک سايت اجتماعي است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در چهارم فوريه سال 2004 راه اندازي شد.اين سايت هم اکنون از نظر تعداد کاربر عضو و نيز از نظر کارشناسان، در زمينه سايت هاي اجتماعي، برتر از ماي اسپيس و



ادامه مطلب ...

 

نویسنده: حجت الله كریمی رزنی تبار‏
 
راهنمایی گم كرده راه!‏
وهابیت كه زاییده افكار محمد بن عبد الوهاب است در برهه ای از زمان به تاخت و تاز هایی در حجاز اقدام نمود و ضمن تلاقی با سیاست و سیاسیون یكه تازی هایی در میدان سیاست انجام داد. در این مقال سعی بر آن است ضمن معرفی اختصار گونه آراء و عقاید وهابیون به بررسی و نقد این جریان پرداخته شود.    

 



ادامه مطلب ...
جمعه 29 خرداد 1391برچسب:ضرورت معاد, :: 14:26 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

ضرورت معاد

 

چند وقت هست که می خوام این موضوع رو مطرح کنم. ولی فرصت نشده.

 

استاد صفایی تو بحث ضرورت معاد  اینطور استدلال می کنه که:
1-  ما بی نهایت استعداد داریم و استعدادهایی داریم که تو این دنیا نیاز نداریم (که با همون غرائز هم میشه در این دنیا زندگی کرد)
2- همونطور که استعداد ها ی اضافی (دست و پا و ...)جنین در رحم مادر نشان دهنده وجود عالمی بیرون از رحم است این استعداد های اضافی انسان در این دنیا نیز نشان دهنده عالمی بعد از این دنیا است. (
ضرورت معاد)

3- از طرفی هر نیازی در این دنیا نشان دهنده وجود رفع کننده آن است و به قول استاد با همین بینش هست که با شیوع هر بیماری به دنبال داروی اون میگردند.
4- میل به جاودانگی انسان یک نیاز در انسان  است لذا باید پاسخگویی داشته باشد لذا وجود عالمی پس از مرگ ضروری میشه.

و بعد از اینکه استمرار انسان پس از این دنیا اثبات میشه. بحث ضرورت وحی مطرح می شه.
اول از دوستان می خوام اگر در نحوه بیان استدلالات اشکالی وجود داره مطرح کنند تا در موضوع مطلب بعدی سوالات خودم رو مطرح کنم.

پنج شنبه 31 دی 1391برچسب:نجوم, :: 22:43 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
این عکس کجای عالم است؟

 

با دقت به این دو تصویر نگاه کنید:

سحابی

شعله خورشیدی

جهان پر از راز و رمزهای مختلفی است که بشر هنوز به آن ها دست نیافته است. میل به شناخت ناشناخته ها انسان را وادار می کند تا به مناطقی که به آن ها دسترسی ندارد نظر اندازد و از طریق تجاربی که تا کنون به دست آورده است حدس و گمان هایی درباره آن ها ارائه کند.

حال به نظر شما دو تصویر بالا مربوط به چه چیزی یا چه مکانی هستند؟ آیا می توانید حدس بزنید که نخستین عکس چه چیزی را نمایش می دهد؟ نظرتان درباره دومین عکس چیست؟ لطفا قبل از خواندن شرح کامل تصاویر، حدس های خود را در قسمت نظرات وارد کنید تا ما و دیگران با تراوشات ذهنی شما بیشتر آشنا شویم!

فراموش نکنید که درست یا غلط بودن حدس های شما مهم نیست آنچه که ارزشمند است تنها تفکر بر روی ناظم این هستی است.



ادامه مطلب ...

انجام عملیات تلقیح مصنوعی گوسفند در هفتگل

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات تلقیح مصنوعی گوسفند به روش لاپاراسکوپی برای نخستین بار در کشور توسط کارشناسان خارجی و ایرانی در شهرستان هفتگل انجام شد.

به گزارش آژانس خبري بختياري (ايبنانيوز)‌ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مسعود احمدی هدف از انجام این کار را اصلاح نژاد گوسفند، استفاده از نژاد خارجی 'رومانف' به منظور بهبود و افزایش تولیدات، حذف دام های کم تولید، چند قلو زایی در گوسفند و افزایش درآمد دامداران خوزستان عنوان کرد.

وی افزود: این عملیات با همکاری متخصصان خارجی و داخلی، اعضای هیات علمی گروه علوم دامی دانشگاه تهران و نظارت مسول گروه پرورش و اصلاح نژاد دام های سبک معاونت تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی و تنی چند از مسولان محلی انجام شد.

مسول گروه پرورش و اصلاح نژاد دام های سبک معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی هدف از تولید گوسفندان آمیخته 'ترکیب ژنتیکی' با استفاده از ژنتیک نژادهای خارجی اظهارداشت: گله های گوسفندی که در مزارع و به صورت مدرن پرورش می یابند در مرحله اول با گوسفند نژاد رومانف که دارای استعداد چند قلوزایی و صفات تولید مثل بالایی هستند عملیات تلقیح مصنوعی با تکنیک لاپاراسکوپی آمیخته خواهند شد.

وی افزود: در مرحله دوم نیز به منظور استفاده از توان ژنتیکی گوسفندان مناطق گرمسیری دنیا و امکان تثبیت صفاتی مانند کاهش چربی لاشه، بهبود کیفیت گوشت و افزایش سرعت رشد زودرس بره های گوشتی و کاهش مصرف علوفه به ازای تولید هر کیلوگرم گوشت تولیدی در گوسفندان بومی اقدام به تلافی این نژادها با نسل دوم تولید شده از نزادهای بومی با رومانف خواهند بود.

'اسماعیل صادقیان' افزود: در خصوص عدم استفاده از کارشناسان خارجی و فراگیری کامل این تکنیک توسط کارشناسان داخلی گفت: این تکنیک تا پایان سال در ایران بومی خواهد شد و سال آینده کارشناسان ایرانی قادر به انجام آن خواهند شد.

 

 

 

 

افـكار ما هـمواره بر روی احساسات ما تاثیرگذار است. اگر تصور كنید كه كارهایتان سر و سامان نـخواهند گرفت، در شـمـا احـساس اندوه و انفعال ایجاد شده و از تـلاش و كوشش دست خواهید كشید. اگر می‌پـنـداریـد كه برای انجام كارهایتان محتاج دیگران هستید، ممكـن اسـت احـساس بی‌كفایتی و وابستگی كنید

بی‌تردید ارتباط تنگاتنگی میان افكار و احساسات ما برقرار است. معمولا دلیل واكنش‌های هیجانی ناخواسته و شدید ما ناشی از افكار نامعقول و غیرمنطقی است.

 



ادامه مطلب ...

 

 

منفعت های تفکر انتقادی (به طور عام)

تفکر انتقادی به عنوان داوری و قضاوت متمرکز و همچنین با ملاحظه افکار و باورهای خود شناخته و مشخص میشود. که این برای تصمیم گیری در پاسخ به مشاهدات خود فرد و تجربیات و استدلال و اظهاراتش کمک کننده خواهد بود.

روند تفکر انتقادی با ارزیابی آگاهانه از افکار و ایده های ما آغاز میشود ، به طوری که می توان آن ها را بهبود داده و با شرایط پیرامونی مطابقت داد . این به معنای  افزایش دادن  هوشیاری "خودمان و (پیرامون) فرآیند اخذ نتیجه و حکم از فرآیند فکر کردن خودتان" است . نتایج تفکر کردن انتقادی (ارزیابانه) معقولیت بیششتر ، تدقیق ، وضوح و سازگاری می باشد که مناسب با محیط در حال تغییر است .

تفکر انتقادی دارای منافع بسیاری می باشد که بعضی از آن های شامل : ...

 


 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 شهريور 1391برچسب:اندیشه انتقادی, :: 20:42 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

اندیشه انتقادی


اندیشهٔ انتقادی (سنجشگرانه‌اندیشی) یعنی درست اندیشیدن در تلاش برای یافت آگاهی قابل اعتماد در جهان. این روش شامل فرآیندهای ذهنی تشخیص، تحلیل و ارزیابی داده‌ها است. به بیانی دیگر، هنر اندیشیدن پیرامون اندیشیدن خودتان درحالی‌که شما می‌خواهید اندیشه‌تان را بهتر، روشن‌تر، دقیق‌تر، یا قابل دفاع‌تر بنمایید.[۱]

فردی که انتقادی می‌اندیشد قادر است پرسش‌های مناسب بپرسد و اطلاعات مربوط را جمع‌آوری کند. سپس با خلاقیات آن‌ها را دسته‌بندی کرده و با منطقاستدلال کند. و در پایان به یک نتیجه قابل اطمینان دربارهٔ مسئله برسد.

کودکان با قدرت اندیشه انتقادی به دنیا نمی‌آیند، و این قابلیت را به طور طبیعی نیز ماورای اندازه‌ای که برای زنده ماندن نیاز دارند، کسب نمی‌کنند. بسیاری از انسان‌ها هیچ‌گاه آن را یاد نمی‌گیرند. این روش به‌سادگی توسط والدین و آموزگاران معمولی قابل آموزش به دانش‌آموزان نیست؛ بلکه به مربیان ویژه‌ای برای آموزش مهارت‌های اندیشه انتقادی نیاز دارد.[۲]

 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 29 تير 1391برچسب:حکام قضائیه, :: 20:0 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

- وظیفه قاضی مقلد

چنانچه بین قانون مصوّب و لازم الاجراى جمهورى اسلامى (که از کلّیه مراحل تصویب مجلس و تأیید شوراى نگهبان و غیره گذشته است) با فتواى مراجع تقلید تفاوت وجود داشته باشد وظیفه قاضى مقلّد چیست؟
قاضى اگر مجتهد باشد به رأى خود حکم مى کند و اگر بر اثر ضرورتها غیرمجتهد براى منصب قضا نصب شود به رأى مرجع تقلید خود عمل خواهد کرد و در تعارض قوانین حکومت اسلامى با رأى مرجع تقلید چنانچه عمل به احتیاط ممکن باشد اولى عمل به احتیاط است و اگر ممکن نباشد یا موجب ضرر و زیان و عسر و حرج گردد، قوانین حکومت اسلامى در مسائل عمومى و اجتماعى مقدم است و در مسائل خصوصى باید به راى مرجع خود عمل کند.
2- متعارض بودن ماده قانون با فتوای مرجع تقلید
اگر قاضى غیر مجتهد مأذون، که از جانب ولىّ فقیه به قضاوت منصوب شده، به هنگام صدور رأى (مثلا در زمینه حدود، قصاص، معاملات و مانند آن) متوجّه شود که مادّه قانونى مربوطه (که مصوَّب مجلس شوراى اسلامى و شوراى نگهبان است) با فتواى مرجع تقلیدش متعارض است، (با توجّه به این که، اگر در این مواقع از صدور رأى خوددارى کند، یا بدون توجّه به قانون مربوطه صرفاً با استناد به فتواى مرجع تقلیدش حکم دهد، قانوناً مرتکب تخلّف انتظامى شده) تکلیف او چیست؟
قوّه قضائیّه باید این تضاد را حل کند، و این گونه پرونده ها را به دیگرى ارجاع دهد; زیرا قاضى نمى تواند برخلاف فتواى مرجع تقلیدش حکم کند.
3- تعارض فتوای مجتهد با قانون مصوب
اگر مرجع تقلید عملی را حرام و قانون مصوب مجلس و شورای نگهبان ان را حلال بداند وظیفه چیست ؟
در مسائل فردی باید طبق فتوای مرجع تقلید خود عمل نماید اما در مسائل اجتماعی به قانون مصوب مجلس وشورای نگهبان.


 

چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:روش نقد اندیشه, :: 1:9 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

روش‌ نقد انديشه‌ چگونه‌ است‌؟


آنچه‌ در پاسخ‌ به‌ اين‌ سؤال‌ مي‌آيد، در واقع‌، رشهاي‌ عام‌ نقد انديشه‌ است‌، و نقد در حوزه‌هاي‌ تخصصي‌ هر علم‌، مخصوص‌ صاحب‌نظران‌ همان‌ علم‌ است‌. روش‌ نقد انديشه‌، روشي‌ است‌ با ماهيت‌ عقلي‌ كه‌ خود وامدار چند علم‌ است‌، و براي‌ تحقق‌ آن‌ به‌ منطق‌ صوري‌ (در مقابل‌ مادي‌)، معرفت‌شناسي‌، فلسفه‌ علم‌، و بنابر يك‌ نظر، به‌ روش‌شناسي‌ نيز نياز هست‌.
به‌ طور خلاصه‌ مي‌توان‌ گفت‌: هشت‌ مطلب‌ مهم‌ در كار نقد وجود دارد، كه‌ هر ناقد موفقي‌ بايد آنها را در نقد خويش‌ رعايت‌ كند:
اول‌- نقد كننده‌ بايد ابتدا مدّعاي‌ مخاطب‌ را تشخيص‌ دهد، و بعد از تشخيص‌ مدّعا به‌ دليل‌ يا ادلّه‌ي‌ او بپردازد. براي‌ تشخيص‌ مدّعا دو كار لازم‌ است‌:



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 تير 1391برچسب:تعارضات علم و دين , :: 1:47 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

تعارضات علم و دين

چاپ

 

مهدى گلشنى‏

منشأ تعارضات ميان علم و دين دخالتهاى نابجاى اصحاب آنها در حوزه يکديگر است و واقعاً ميان اين دو تعارضى نيست؛ زيرا علم در طول دين است و آيات الهى در پرتو علم بهتر شناخته مى‏شود. علم نيازمند به دين است بدان جهت که بسيارى سؤالات وجود دارد که در علم بدون پاسخ مى‏ماند.

 



 



ادامه مطلب ...

 

دیدگاه‌های عبدالکریم سروش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به: ناوبری, جستجو

دیدگاه‌های عبدالکریم سروش، شامل اندیشه‌ها و باورهای او در مورد موضوعات دینی و فلسفی است. عبدالکریم سروش یک پلورالیست است و همواره کوشیده است تا با ارائهٔ تأویلی جدید از اسلام آن را برای انسان امروز قابل فهم کند. این تأویل، به‌ویژه در مقابل اسلام بنیادگرایانه قرار می‌گیرد.




ادامه مطلب ...

 


 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به نام خداوند پریروز و پس فردای تاریخ

 

 

 

طرح و نقد و بررسی برخی نکات بنیادی در اندیشه ی فلسفی دکتر سروش

 

(طرح ضد علم و ضد عقل و هگلی بودن دکتر سروش)

قسمت اول

تذکر:

یادداشتهای زیر برگرفته از یکی از نوشته های سابق من در وبلاگ «باشگاه بیژن حکمت جو» است به نام افشای روشنفکری، یا استغراق در سیاست زدگی (قسمت دوم طرح و نقد و بررسی برخی نکات بنیادی در اندیشه ی فلسفی دکتر سروش) که بخش پایانی آن در این وبلاگ نیز دوباره آورده می شود. علت نوشته شدن آن در خودش آمده است و در اینجا نیز آورده شده است.

این یادداشتها بالنسبه به صورت نخستینشان اصلاح و تکمیل شده اند.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 7 مهر 1391برچسب:, :: 1:19 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

بسم الله الرحمن الرحیم  


در این فصل من برای تو سخت  نقل می کنم .... تا بعدها نرمی گفته ها تو را از حق دور نکند ....

که انسان گل سرسبد هستی ست... میوه ی درخت آفرینش است... واین انسان فرزند انتخاب خویش است... و اما مرگ پایان نیست... آغاز است ... آغاز دویدن هاست...


هر کس جهان را از دریچه ی نگاه خود می نگرد و به تعلیل و تحلیل می نشیند . جهان بینی هر انسانی  اصولی را مطرح می کند و اصول ، حرکتها و انتخاب های او را می زا یند .

 



ادامه مطلب ...
جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 23:50 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

علی و استمرار انسان: شرحی بر نامه 31 نهج البلاغه (نامه ای از امام به فرزندش)


کد:  10438
عنوان:  علی و استمرار انسان: شرحی بر نامه 31 نهج البلاغه (نامه ای از امام به فرزندش)
تاریخ ثبت:  ۱۳۹۱-۰۱-۲۰ ۰۰:۰۰:۰۰
تاریخ ویراش:  ۱۳۹۱-۰۱-۲۲ ۱۵:۰۵:۵۱
شابک:  978-964-7803-53-3
تاریخ اولین چاپ:  1390
نوع جلد:  شومیز
قطع:  رقعی
قیمت(ریال):  25000
شمارگان:  3000
چاپ جاری:  1
تعداد صفحات:  192
وزن(گرم):  2500

افزودن به سبد خريد: سفارش خريد
آدرس مستقيم مطلب: به مطلب لينک دهيد
نسخه قابل چاپ: چاپ


بیت الغزل امام در نامه اش این است:
ای انسان؛ تو برای دنیا و بقای در آن خلق نشده ای که تو بزرگ تر از دنیا هستی و ادامه داری، چرا که دنیا منزلی بیش نیست... و این، تمامی حرف علی (ع) است که انسان استمرار دارد و به دنیا محدود نمی شود.
و اعلم یا بنی انک انما خلقت للاخرة ا للدنیا ...


 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 480
بازدید کل : 55439
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 2


محبوب کن - فیس نما